VETENSKAP       BILDNING       TRADITION

Forum Axess tillgängliggör Ax:son Johnsonstiftelsens verksamheter genom seminarier, böcker, en vetenskaplig tidskrift inom humaniora och samhällsvetenskap, teveprogram och andra medier.

No. 3 2011THEME: The Marketed Person

Civilisation

Everyone's coming - to the PR agency

In the new information field the division of labour is clear. PR consultants want to work but not be seen, and politicians want to be seen and not to work.

More plus

Editor's Column

Fake authenticity

"We are not satisfied with the life that we possess within ourselves and in our own lives: we want to live in an imaginary life in other people's perception of us, and endeavor for the sake of visibility. We work constantly to beautify and preserve this imaginary existence, and thus neglect the real."

More plus
NR 3 2011

Axess Magasin

Är en tidskrift inom området humaniora/samhällsvetenskap och utges av Axess Publishing AB. Tidskriftens målsättning är att fungera som en knutpunkt mellan den akademiska och den publicistiska sfären.

 

Chefredaktör: PJ Anders Linder
Redaktörer: David Andersson, Mats Wiklund, Jan Söderqvist.
Redaktionsråd: Niklas Ekdal, Peter Elmlund, Thomas Gür, Peter Luthersson, Nathan Shachar, Isabella Thomas

 

För att kontakta redaktionen, mejla redaktionen@axess.se.

...

Välkommen till Axess valkompass

valkompassen 2014

Man behöver en modern kompass om man ska hitta rätt i det nya politiska landskapet. Partierna byter åsikt oftare än förr och gamla kartor är inte att lita på. Därför erbjuder vi Axess valkompass. Här tar du ställning till 25 sakfrågor och väljer ut vilka tre frågor av dem som du tycker är särskilt viktiga. Så får du besked om hur nära du ligger de olika riksdagspartierna.

Axess valkompass

...